05 Ιαν Ολικό λίφτινγκ στον Ελαιώνα – Φεύγουν οι μεταφορικές από τον Κηφισό
Άρθρο απο το
Αλλάζει άρδην η περιοχή του Βοτανικού – Ελαιώνα την επόμενη πενταετία. Η περιοχή όπου σήμερα κυριαρχούν τριτοκοσμικές πολεοδομικά συνθήκες, αναμένεται με ένα πλήθος έργων να αλλάξει χαρακτήρα και να γίνει ένας νέος προορισμός στην πρωτεύουσα.
Η αντίστροφη μέτρηση για να μπει τάξη στο χάος της άναρχης δόμησης, των εγκαταλελειμμένων βιοτεχνιών και των ρυπογόνων επιχειρήσεων ξεκίνησε σε δύο άξονες.
Ο πρώτος αφορά στην εμβληματική Διπλή Ανάπλαση, που περιλαμβάνει το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Μια συνολική επένδυση 267 εκατ. ευρώ δημόσιων, ευρωπαϊκών, εθνικών και ιδιωτικών πόρων, που αναμένεται να κινητοποιήσει και 470 εκατ. άμεσων ιδιωτικών επενδύσεων στην περιοχή.
Μέσα στο τελευταίο δίμηνο του έτους δρομολογήθηκαν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την ανάπλαση του Βοτανικού, ειδικότερα για τη δημιουργία του μεγαλύτερου πάρκου της Αθήνας, έκτασης 215 στρεμμάτων, στον Ελαιώνα. Ο δημοπράτηση του έργο για τη διαμόρφωση πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων στην περιοχή ΙΙ της Διπλής Ανάπλασης και του Ναυτικού Οχυρού, ύψους 37,2 εκατ. ευρώ, έχει ορισθεί για τις 9 Ιανουαρίου.
Πρόκειται για την πρώτη από τις δύο μεγάλες παρεμβάσεις που θα πλαισιώσουν τη νέα αρένα του Παναθηναϊκού, ανάδοχος της οποίας είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ – Μυτιληναίος. Θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για τις υποδομές του Βοτανικού (δρόμοι, πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι, δίκτυα ενέργειας, ύδρευσης, αποχέτευσης, κλπ.), προϋπολογισμούς 38 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Επενδυτικό σχέδιο ύψους 152 εκατ. ευρώ βάζει μπροστά στην περιοχή και η Dimand, η οποία υπέγραψε μέσω της θυγατρικής της IQ ATHENS, δανειακή σύμβαση με την Alpha Bank, με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης στο 40% της επένδυσης. Ο σχεδιασμός αφορά στην ανέγερση και ανακαίνιση συνολικά 10 κτηρίων, με κύρια χρήση γραφείων και μικρών εμπορικών χώρων, σε ακίνητο που ανήκε στην Αθηναϊκή Χαρτοποιία.
Ένα έργο που μπορεί να μην είναι… βιτρίνας, αλλά θα οδηγήσει στην περιβαλλοντική εξυγίανση και απορρύπανση ελεύθερων χώρων στην περιοχή, αφορά στη μετεγκατάσταση του άτυπου μεταφορικού κέντρου της Αττικής, που εδώ και δεκαετίες βρίσκεται στον Ελαιώνα. Περίπου 390 διαμεταφορείς στεγάζονται ατάκτως στην περιοχή, ακόμα και χωρίς νόμιμη άδεια. H συντριπτική πλειοψηφία εξαρτάται από τις διετείς παρατάσεις λειτουργίας που εκδίδονται με υπουργικές αποφάσεις. Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ύψους 21 εκατ. ευρώ ως κίνητρο μετεγκατάστασης οι μεταφορικές επιχειρήσεις θα μεταφερθούν στη Φυλή ως τα τέλη του 2025.
Φεύγουν οι μεταφορικές από τον Κηφισό
Η μετεγκατάσταση αυτή, που θα γίνει στο σχεδιαζόμενο Logistics Park της Φυλής, θα απαλλάξει από 6.500 φορτηγά κεντρικούς οδικούς άξονες της Αθήνας και φυσικά τον Κηφισό, όπου επικρατούν συνθήκες ασφυξίας. Το έργο της δημιουργίας του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 447 στρ. στην περιοχή «Σπηλιές» του Δήμου Φυλής, ωριμάζει αυτή την περίοδο από την ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ.
Πριν λίγες ημέρες το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) του ΥΠΕΝ γνωμοδότησε θετικά σχετικά με την προέγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ), για τη δημιουργία του Επιχειρηματικού Πάρκου Δήμου Φυλής.
Με το πράσινο φως του Συμβουλίου, ολοκληρώνονται οι προβλεπόμενες ενέργειες ωρίμανσης, ώστε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, το PPF πρόκειται να προκηρύξει τον διαγωνισμό για το έργο που εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 250 εκατ. ευρώ. Αναμένεται η Υπουργική Απόφαση που θα επισφραγίσει την πολεοδόμηση του Επιχειρηματικού Πάρκου.
Εκτιμάται ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 θα αναδειχθεί ο επενδυτής που, πέραν των περίπου 80 στρ. που θα απαιτηθούν για την εγκατάσταση των πρακτορείων διαμεταφοράς, θα έχει τη δυνατότητα στην υπόλοιπη έκταση να αναπτύξει δραστηριότητες μεταφορών, διαμετακόμισης, εμπορικές, μεικτών χρήσεων, καθώς και αποθήκες ύψους ως 23 μέτρα. Η οικονομική δραστηριότητα στην πλήρη ανάπτυξή της εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει στο 1 δισ. ευρώ.
Η σύνδεση του ακινήτου τόσο με το σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και με την Αττική Οδό και την Περιφερειακή του Αιγάλεω θεωρείται ότι δημιουργεί έναν ελκυστικό επενδυτικό πόλο. Σε συνδυασμό, δε, με το μεγάλο εμπορευματικό κέντρο που θα αναπτύξει στο Θριάσιο Ι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair, ξεκινώντας τις εργασίες εντός του 2024, δημιουργείται το μεγαλύτερο hub για logistics της χώρας. Ο κατασκευαστής του πρότζεκτ αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους, μέσα από προσκλητήριο που απευθύνει ο παραχωρησιούχους στους μεγάλους ομίλους της χώρας. Η επένδυση θα προσεγγίσει τα 220 εκατ. ευρώ.
Βλέπε και Βοτανικός: Η πιο hot περιοχή στο real estate της Αθήνας!