<<Βολές>> για τις ευθύνες διατήρησής τους σε υψηλά επίπεδα.

Οι διαμεταφορείς ανοίγουν <<μέτωπο>> με βιομηχανία – λιανεμπόριο Ναυτεμπορική, 21.11.2011Για πρακτικές που έχουν αναπτυχθεί ανάμεσα στις παραγωγικές βιομηχανίες και στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, κι έχουν ως αποτέλεσμα να διατηρούνται οι τιμές των προϊόντων στα ράφια σε υψηλά επίπεδα έκανε λόγο ο Ιωάννης Σιαμάς, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ). Όπως αναφέρει στην «Ν» ο κ. Σιαμάς, οι αιτίες της «αντίστασης» της μείωσης των τιμών στο ράφι θα πρέπει να αναζητηθούν στις εμπορικές -παροχής υπηρεσιών- σχέσεις μεταξύ βιομηχανίας και λιανεμπορίου, αναφέροντας με έμφαση τα επιπλέον κόστη, που ενσωματώνονται στην τελική λιανική τιμή (για το ράφι, για την είσοδο-διείσδυση μίας εταιρείας στο σούπερ-μάρκετ και για προωθητικές ενέργειες). Ενδοομιλικές συναλλαγέςΓι’ αυτό -διευκρινίζει ο κ. Σιαμάς- σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζονται βιομηχανίες να πωλούν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό σε χαμηλότερες τιμές απ’ ό,τι στο εσωτερικό. Ο ίδιος τόνισε πως τον τελευταίο καιρό ασκείται δριμεία επίθεση στον κλάδο, ο οποίος χαρακτηρίζεται ως ο υπαίτιος που οι τιμές παραμένουν ψηλά στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση των μεταφορών, ο κ. Σιαμάς εκτιμά ότι, δεν έχει ωφελήσει καθόλου την πτώση των τιμών προϊόντων στο ράφι των σούπερ μάρκετ, καθώς επί του κόστους Logistics ενός προϊόντος μόλις το 28% αφορά το κόστος μεταφοράς, ενώ την ίδια στιγμή το 56% έχει σχέση με το κόστος αποθήκευσης. Το υπόλοιπο 12% αφορά τη λογισμική υποστήριξη και το 4% την ανασυσκευασία. Ο κ. Σιαμάς υπογράμμισε ότι, το κόστος αποθήκευσης δεν μπορεί να υποχωρήσει εύκολα, καθώς οι τιμές του real-estate για τα σχετικά αποθηκευτικά συγκροτήματα δεν έχουν συρρικνωθεί σημαντικά μέχρι στιγμής. Την ίδια ώρα, η απελευθέρωση των μεταφορών Δημόσιας Χρήσης (ΔΧ), όπως εκτιμά ο πρόεδρος της ΠΕΕΔ, έχει μηδενικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς μεταφορών, καθώς ελάχιστες είναι οι νέες εταιρείες μεταφορών, οι οποίες έχουν δημιουργηθεί αξιοποιώντας το νέο θεσμικό καθεστώς, ενώ παράλληλα η ύφεση έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις σε κατακόρυφη μείωση τζίρου, δρομολογίων, ακόμη και σε ακινησία φορτηγών οχημάτων. Όπως επισήμανε, επηρεάστηκε μόνον η άυλη αξία των ΔΧ οχημάτων, ενώ αποκάλυψε ότι δεν ξεπερνούν τις 50 οι μεταφορικές εταιρείες που δημιουργήθηκαν πανελλαδικά με το νέο καθεστώς. Σήμερα στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι λειτουργούν περίπου 400 δίκτυα διαμεταφορών και θα πρέπει να αναμένονται συγχωνεύσεις-εξαγορές και μάλιστα ενδεχομένως με ξένες επιχειρήσεις του κλάδου. Η Ελλάδα χρειάζεται 6 μεγάλα εμπορευματικά κέντρα και πολλά μικρά κέντρα διανομής. Ωστόσο, η ανάπτυξή τους καθυστερεί για πολλούς λόγους. Μεταξύ άλλων, εξαιτίας της ανεπάρκειας του Ν.3333 για τα εμπορευματικά κέντρα, που δεν ενσωματώνει ένα master-plan σε εθνικό επίπεδο για το σχεδιασμό όλων αυτών των επενδυτικών πρωτοβουλιών. Την ίδια στιγμή, δεν έχουν εξακριβωθεί οι χρήσεις γης για εμπορευματικά κέντρα και αντίθετα έχουν δοθεί πρόχειρες λύσεις μέσα από μία οριακή νομιμότητα σε ορισμένες περιοχές της χώρας για εγκατάσταση Logistics-Centers. Αξίζει να αναφερθεί ότι σήμερα στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης διέρχονται κοντέινερ συνολικού όγκου 19 εκατ. TEUS (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Πάντως, ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην χώρα μας παρά την ραγδαία ανάπτυξη που παρουσίασε την τελευταία δεκαετία (μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 19,68% την περίοδο 1998-2008) αντιμετωπίζει τις συνέπειες της ύφεσης (Πηγή: Κλαδική μελέτη ICAP, 2011). Τα τελευταία χρόνια η αγορά κινήθηκε πτωτικά, παρουσιάζοντας μείωση κατά 6,1% το 2009 σε σχέση με το 2008 και πτώση της τάξης του 7% το 2010 σε σχέση με το 2009, ενώ ο κύκλος εργασιών του κλάδου προβλέπεται να μειωθεί το 2011 κατά 4%. Δυσχέρειες προκαλούν η υστέρηση της χώρας σε υποδομές (σιδηροδρομικό και δευτερευόντως οδικό δίκτυο, έλλειψη εμπορευματικών κέντρων) αλλά και η απουσία αποτελεσματικού χωροταξικού σχεδίου που θα καθορίζει τις χρήσεις γης.

Αναζήτηση μεταφορικής εταιρείας

Επιλέξτε την πόλη που βρίσκεστε και την πόλη που θέλετε να στείλετε εμπορεύματα για να εμφανίσετε λίστα με τους αντίστοιχους μεταφορείς-μέλη της ΠΕΕΔ

ΑΠΟ

Πόλη     [–Πόλη αποστολέα–]  ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ΑΓΡΙΝΙΟ  ΑΘΗΝΑ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ  ΑΜΦΙΣΣΑ  ΑΡΤΑ  ΒΕΡΟΙΑ  ΒΟΛΟΣ  ΓΡΕΒΕΝΑ  ΔΡΑΜΑ  ΕΔΕΣΣΑ  ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ  ΖΑΚΥΝΘΟΣ  ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ  ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ  ΙΩΑΝΝΙΝΑ  ΚΑΒΑΛΑ  ΚΑΛΑΜΑΤΑ  ΚΑΡΔΙΤΣΑ  ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ  ΚΑΣΤΟΡΙΑ  ΚΑΤΕΡΙΝΗ  ΚΕΡΚΥΡΑ  ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ  ΚΙΛΚΙΣ  ΚΟΖΑΝΗ  ΚΟΜΟΤΗΝΗ  ΚΟΡΙΝΘΟΣ  ΛΑΜΙΑ  ΛΑΡΙΣΑ  ΛΕΥΚΑΔΑ  ΛΙΒΑΔΕΙΑ  ΜΥΤΙΛΗΝΗ  ΝΑΥΠΛΙΟ  ΞΑΝΘΗ  ΠΑΤΡΑ  ΠΡΕΒΕΖΑ  ΠΥΡΓΟΣ  ΡΕΘΥΜΝΟ  ΡΟΔΟΣ  ΣΑΜΟΥ  ΣΕΡΡΕΣ  ΣΠΑΡΤΗ  ΤΡΙΚΑΛΑ  ΤΡΙΠΟΛΗ  ΦΛΏΡΙΝΑ  ΧΑΛΚΙΔΑ  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ  ΧΑΝΙΑ  ΧΙΟΣ 

ΠΡΟΣ

Πόλη     [–Πόλη παραλήπτη–]  ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ΑΓΡΙΝΙΟ  ΑΘΗΝΑ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ  ΑΜΦΙΣΣΑ  ΑΡΤΑ  ΒΕΡΟΙΑ  ΒΟΛΟΣ  ΓΡΕΒΕΝΑ  ΔΡΑΜΑ  ΕΔΕΣΣΑ  ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ  ΖΑΚΥΝΘΟΣ  ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ  ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ  ΙΩΑΝΝΙΝΑ  ΚΑΒΑΛΑ  ΚΑΛΑΜΑΤΑ  ΚΑΡΔΙΤΣΑ  ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ  ΚΑΣΤΟΡΙΑ  ΚΑΤΕΡΙΝΗ  ΚΕΡΚΥΡΑ  ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ  ΚΙΛΚΙΣ  ΚΟΖΑΝΗ  ΚΟΜΟΤΗΝΗ  ΚΟΡΙΝΘΟΣ  ΛΑΜΙΑ  ΛΑΡΙΣΑ  ΛΕΥΚΑΔΑ  ΛΙΒΑΔΕΙΑ  ΜΥΤΙΛΗΝΗ  ΝΑΥΠΛΙΟ  ΞΑΝΘΗ  ΠΑΤΡΑ  ΠΡΕΒΕΖΑ  ΠΥΡΓΟΣ  ΡΕΘΥΜΝΟ  ΡΟΔΟΣ  ΣΑΜΟΥ  ΣΕΡΡΕΣ  ΣΠΑΡΤΗ  ΤΡΙΚΑΛΑ  ΤΡΙΠΟΛΗ  ΦΛΏΡΙΝΑ  ΧΑΛΚΙΔΑ  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ  ΧΑΝΙΑ  ΧΙΟΣ 
Είσοδος μελώνUsername
Password

Ξέχασα τα στοιχεία μου
  Έρευνα

Τι γνώμη έχετε για το νέο site της ΄Ενωσης ;ΕξαιρετικόΠολύ καλόΚαλόΘέλει βελτίωση

  Εγγραφή στο newsletter